סרגל ניווט: דף הבית>>מכלול נופאדם בארץ ישראל>> משולחן העבודה של צוות פיתוח>>  שיעור 3: מכלול הנופאדם בתנ''ך


מכלול הנופאדם בתנ''ך

כל שיעור בסדנה מפגיש את התלמידים עם סוגיות ערכיות וחברתיות דרך מושג "מכלול הנופאדם" בארץ ישראל – מערכת מורכבת של קשרים בין האדם, החברה והסביבה. כל שיעור מציע מסגרת מעשית לחשיבה, בירור ערכי וניתוח תופעות נופאדם תוך שילוב עומק תכני וגישה חווייתית. העבודה עם ספר הלימוד החדש מאפשרת להעמיק ברבדי הנוף הפיזי, הביולוגי והאנושי ולהבין את מקומו של האדם כמשפיע ומושפע. זו הזדמנות לרענן את ההוראה ולהעניק לתלמידים כלים לחשיבה ביקורתית, אחריות אישית וחיבור משמעותי ללמידת של"ח.

השיעור נפתח בחזרה על מושג האחריות מהשיעור הקודם, תוך קריאה ודיון במקורות מספר הלימוד (עמ' 28, 30, 38). בשלב הראשון, התלמידים לומדים את סיפור הבריאה מראשית א', ממלאים נספח "החלוקה שחשובה" ומתמקדים בזיהוי מה נברא בכל יום. בשלב השני, מלמדים את החלוקה לשלושת הרבדים: פיזי, ביוטי ואנושי, בהתאם להנחיות בספר (עמ' 28), וממשיכים בהשלמת הנספח. הסיכום מדגיש את התלות ההדדית בין הרבדים, סכנות לפגיעה בהם והחובה לשמור על הסביבה. השיעור מבוסס על חומרי העזר שבספר ומכין לקריאה מעמיקה של מכלול הנופאדם בשיעורים הבאים.

להורדת מערך השיעור לחצו כאן

 

 

יש לכם תכנים משלכם ואתם רוצים לשתף את קהילת מורי השלח? לחצו כאן

 

מגוון שעורים בסדנאות של"ח | של"ח בחינוך המיוחד | עבודה עם משצים

אלבום התמונות המשותף| צוות המורים

 

מרכז נע"ם הוא מרכז חינוכי המקשר בין מורי של"ח וידיעת הארץ לשיתוף תכנים.

אתר האינטרנט של מרכז נע"ם מאגד בתוכו מערכים ומצגות שמורי השל"ח ליקטו וערכו לטובת שימוש חינוכי בלבד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים ו/או בתכנים המגיעים לידנו. במידה ונפלה טעות תחת ידינו אנא פנו אלינו ולבקש לחדול  מהשימוש באמצעות המייל:noam.team123@gmail.com

 סרגל ניווט: דף הבית>>מכלול נופאדם בארץ ישראל>> משולחן העבודה של צוות פיתוח>>  שיעור 3: מכלול הנופאדם בתנ''ך


מכלול הנופאדם בתנ''ך

כל שיעור בסדנה מפגיש את התלמידים עם סוגיות ערכיות וחברתיות דרך מושג "מכלול הנופאדם" בארץ ישראל – מערכת מורכבת של קשרים בין האדם, החברה והסביבה. כל שיעור מציע מסגרת מעשית לחשיבה, בירור ערכי וניתוח תופעות נופאדם תוך שילוב עומק תכני וגישה חווייתית. העבודה עם ספר הלימוד החדש מאפשרת להעמיק ברבדי הנוף הפיזי, הביולוגי והאנושי ולהבין את מקומו של האדם כמשפיע ומושפע. זו הזדמנות לרענן את ההוראה ולהעניק לתלמידים כלים לחשיבה ביקורתית, אחריות אישית וחיבור משמעותי ללמידת של"ח.

השיעור נפתח בחזרה על מושג האחריות מהשיעור הקודם, תוך קריאה ודיון במקורות מספר הלימוד (עמ' 28, 30, 38). בשלב הראשון, התלמידים לומדים את סיפור הבריאה מראשית א', ממלאים נספח "החלוקה שחשובה" ומתמקדים בזיהוי מה נברא בכל יום. בשלב השני, מלמדים את החלוקה לשלושת הרבדים: פיזי, ביוטי ואנושי, בהתאם להנחיות בספר (עמ' 28), וממשיכים בהשלמת הנספח. הסיכום מדגיש את התלות ההדדית בין הרבדים, סכנות לפגיעה בהם והחובה לשמור על הסביבה. השיעור מבוסס על חומרי העזר שבספר ומכין לקריאה מעמיקה של מכלול הנופאדם בשיעורים הבאים.

להורדת מערך השיעור לחצו כאן

 

 

יש לכם תכנים משלכם ואתם רוצים לשתף את קהילת מורי השלח? לחצו כאן

 

מגוון שעורים בסדנאות של"ח | של"ח בחינוך המיוחד | עבודה עם משצים

אלבום התמונות המשותף| צוות המורים

 

מרכז נע"ם הוא מרכז חינוכי המקשר בין מורי של"ח וידיעת הארץ לשיתוף תכנים.

אתר האינטרנט של מרכז נע"ם מאגד בתוכו מערכים ומצגות שמורי השל"ח ליקטו וערכו לטובת שימוש חינוכי בלבד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים ו/או בתכנים המגיעים לידנו. במידה ונפלה טעות תחת ידינו אנא פנו אלינו ולבקש לחדול  מהשימוש באמצעות המייל:noam.team123@gmail.com

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *