סרגל ניווט: דף הבית>>מפגש תרבויות בארץ ישראל>>שיעור 6: החוויה הישראלית

שיעור לסיכום הסדנה

להורדת המצגת לחצו כאן. יש לשים לב להערות הדובר במהלך המצגת.

לצפייה בלוח שיתופי לדוגמה לחצו כאן

שיעור החוויה הישראלית לסיכום סדנת מפגש תרבויות. השיעור הזה עוסק בחשיבות של ההסתכלות על הטוב והכרה בו. דרך שני אלו אפשר לייצר חוויה ישראלית ששומרת על הלכידות החברתית.

הסבר למשימת פתיחה:

כל תלמיד מקבל דף ובו מצוירת כוס חצי מלאה.

התלמידים מתבקשים לכתוב בכל חלק בכוס מה היו הדברים המבאסים בסופ"ש האחרון, או הדברים הכייפים. (אפשר גם לבחור אירוע מסוים, טיול של"ח, או גיחה נניח)

לאחר מכן, לבחור תלמיד שיבוא לקדמת הכיתה, לקרוא את כל חצי הכוס שלו ולשאול את הכיתה- מה אתם חושבים הסופ"ש שלו היה טוב או לא טוב? (לאתגר אותם) ולנסות לשמוע גם את התלמיד עצמו.

-

ואז להסביר: בכל דבר יש רגעים מבאסים ורגעים משמחים- האם הרגעים המבאסים הופכים את החוויה ללא טובה? האם הרגעים הכיייפים הופכים את החוויה לטובה? – מה זה אומר שהיה לנו סופ"ש טוב או לא טוב?!

השאלה על מה אנחנו בוחרים להסתכל, ומה שאנחנו בוחרים להסתכל הוא החוויה שלנו.

דברים כפי שהם הם לא טוב או רע, הם גם וגם.

 

הסבר לשקף מספר 4

מדוע בהתבוננות על החברה הישראלית מומלץ להבחין  ב"חצי הכוס המלאה", קודם?

אם בכל דבר יש רגעים טובים ורגעים לא טובים, שהרי שברגע שנבחר לראות ולהכיר בטוב, ובאמת נצליח לראות אותו.

אם נתבונן באמצעי התקשורת והדוגמות הקשות והמעציבות על השסעים בחברה הישראלית ועל המשברים שהרי שאנחנו נהיה בחוויה "שלא טוב לחיות כאן"  או שהחיים כאן במדינה שלנו הם "קשים ולא טובים".

אבל ישנה עוד דרך, והיא לראות את הטוב, להכיר אותו, ולהוקיר אותו- ורק כך נוכל לייצר עבורנו חוויה טובה- שהיא החוויה הרווחת בחיי היומיום (ולא רק מה שמראים לנו בחדשות או ברשתות החברתיות).

 

דוגמה ללוח שיתופי. יש להעתיק את הלוח ולא להשתמש בלוח זה

 

מיוצר ב-Padlet
 סרגל ניווט: דף הבית>>מפגש תרבויות בארץ ישראל>> שיעור 6: החוויה הישראלית

שיעור לסיכום הסדנה

להורדת המצגת לחצו כאן. יש לשים לב להערות הדובר במהלך המצגת.

לצפייה בלוח שיתופי לדוגמה לחצו כאן

שיעור החוויה הישראלית לסיכום סדנת מפגש תרבויות. השיעור הזה עוסק בחשיבות של ההסתכלות על הטוב והכרה בו. דרך שני אלו אפשר לייצר חוויה ישראלית ששומרת על הלכידות החברתית.

הסבר למשימת פתיחה:

כל תלמיד מקבל דף ובו מצוירת כוס חצי מלאה.

התלמידים מתבקשים לכתוב בכל חלק בכוס מה היו הדברים המבאסים בסופ"ש האחרון, או הדברים הכייפים. (אפשר גם לבחור אירוע מסוים, טיול של"ח, או גיחה נניח)

לאחר מכן, לבחור תלמיד שיבוא לקדמת הכיתה, לקרוא את כל חצי הכוס שלו ולשאול את הכיתה- מה אתם חושבים הסופ"ש שלו היה טוב או לא טוב? (לאתגר אותם) ולנסות לשמוע גם את התלמיד עצמו.

-

ואז להסביר: בכל דבר יש רגעים מבאסים ורגעים משמחים- האם הרגעים המבאסים הופכים את החוויה ללא טובה? האם הרגעים הכיייפים הופכים את החוויה לטובה? – מה זה אומר שהיה לנו סופ"ש טוב או לא טוב?!

השאלה על מה אנחנו בוחרים להסתכל, ומה שאנחנו בוחרים להסתכל הוא החוויה שלנו.

דברים כפי שהם הם לא טוב או רע, הם גם וגם.

 

הסבר לשקף מספר 4

מדוע בהתבוננות על החברה הישראלית מומלץ להבחין  ב"חצי הכוס המלאה", קודם?

אם בכל דבר יש רגעים טובים ורגעים לא טובים, שהרי שברגע שנבחר לראות ולהכיר בטוב, ובאמת נצליח לראות אותו.

אם נתבונן באמצעי התקשורת והדוגמות הקשות והמעציבות על השסעים בחברה הישראלית ועל המשברים שהרי שאנחנו נהיה בחוויה "שלא טוב לחיות כאן"  או שהחיים כאן במדינה שלנו הם "קשים ולא טובים".

אבל ישנה עוד דרך, והיא לראות את הטוב, להכיר אותו, ולהוקיר אותו- ורק כך נוכל לייצר עבורנו חוויה טובה- שהיא החוויה הרווחת בחיי היומיום (ולא רק מה שמראים לנו בחדשות או ברשתות החברתיות).

 

דוגמה ללוח שיתופי. יש להעתיק את הלוח ולא להשתמש בלוח זה

 

מיוצר ב-Padlet

פוסטים דומים

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *