מורה לשל"ח במקיף ח' כבר 10 שנים, אבל בשל"ח הרבה יותר, כבר מהצבא כמורה חיילת במה"ד של"ח לטרון. מאמינה מאוד בחינוך דרך הרגליים, דרך עשייה וחוויה ובעיקר מאמינה במשצים... קרא עוד
המשוב
רציונל: פעילות זו מתאימה למש"צים שממשבים את ההדרכות של הפרחים, ולא לפרחים בעצמם
קישור למידע רשמי: ספר המשצים של של"ח
להורדת הפעילות בקובץ pdf - לחצו
מטרות:
- המש"בים יבחנו האם משובים שניתנו להם השפיעו עליהם, לימדו אותם
- המש"בים יכירו במשוב ככלי לימודי חשוב בהכשרה
- המש"בים ידונו ויתנסו בסיטואציות הקשורות למתן משוב וילמדו מהן
- המש"בים יבינו כיצד לתת משוב אפקטיבי
זמן הפעילות: 45 דקות
כרטיסיות
נספח 2-מישוב הדרכות
ניהול משוב:
היזון חוזר, משמעו, היזון ליכולות של המדריך המתרגל.
המתרגל ביצע הדרכה ויצא בהרגשה מסוימת, תפקידנו לשקף לו כיצד הייתה הדרכה זו, מה קיבלנו כמודרכים, ואיך נראית הדרך בה שימש כמדריך.
נתייחס לטיב ההפעלות, עמידתו מול הקבוצה, בנוסף נעמוד על הפער איך מרגיש המדריך בסוף ההדרכה, לבין הרגשת הקבוצה.
את המשוב יש לערוך כשיחה בה הפש"צ יסביר ישקף את הדרכתו שלו לפי השאלות המנחות הבאות:
- איך הרגשת בהדרכה?
- מה הציון שהיית מעניק לעצמך ומדוע?
- מה היו מטרות ההדרכה? האם השגת אותם?
- תוך כדי השיחה יש להתייחס לתחומים שמושבו- על פי הטבלה תוך דגש על שימור, שיפור, שימור
משוב ככלי למדריך - פתק כיס.
המשוב ככלי לימודי:
- משוב היינו כלי לימודי של כל הקבוצה.
- יש לשתף את כל חברי הקבוצה ברעיון ובהיגיון של המשוב.
- רצוי, בזמן המשוב, לגעת בנקודות הרגישות מיד בהתחלה.
- על מנת שמשוב יהיה יעיל, יש לומר אותו תמיד מהזווית החיובית ולא השלילית.
כללים למתן משוב יעיל:
1.משוב יעיל יכול להינתן רק אם קיים אמון הדדי בין הנותן למקבל. אמון נוצר באווירה של הקשבה פעילה, קבלה, סובלנות וכיבוד הזולת.
2 .על המשוב להינתן ישירות ובלב חם ותומך. המשוב בא לשמש את צרכי הפרט המקבל את המשוב ולכן יש להתחשב בכך. משוב הבא "לחסל חשבונות" ,להתנשא, אינו משוב בונה.
3 .משוב בונה הוא משוב תיאורי ולא הערכתי. יש לתאר את ההתנהגות ועובדות ולא להטיף מוסר, לא להתייחס למאפיינים אישיים. רצוי להרבות בדוגמאות קונקרטיות.
4 .על המשוב להיות מכוון רק להתנהגות האדם הניתנת לשינוי, שמקבל המשוב יכול לשפר ולתקן. אין טעם בלומר "אינך מבין את המשמעות של הנושא" לאדם המוגבל בשכלו.
5 .במתן המשוב יש להתחשב בכמות המידע שהמקבל מסוגל לקלוט ולהתמודד עמה.
6 .במתן משוב בונה יש לבדוק את הבנת המסר ובהירות התקשורת. כדאי לבקש ממקבל המשוב לנסח מחדש את המשוב שקיבל. חשוב שנותן המשוב ישים לבו לתוצאות של מעשהו.
כללים לקבלת משוב:
1 .הקשב למשוב.
2 .אל תנסה לדחות או להתווכח עם נותן המשוב. נסה להבין את המסר לפני שתגיב.
3 .נצל את המשוב כמשאב לצמיחה אישית.
איך לתת משוב אפקטיבי? רונית גולדברג
אחד הכלים המעצימים ביותר העומדים לרשותנו בתקשורת הבין – אישית שלנו הינו המשוב.
המשוב הינו אמצעי אפקטיבי ביותר לעיצוב, שינוי, חיזוק ושיפור התנהגותו של הזולת, ומספק עבור האדם המקבל אותו הזדמנות ללמידה ולהרחבת המודעות העצמית.
מורה לשל"ח במקיף ח' כבר 10 שנים, אבל בשל"ח הרבה יותר, כבר מהצבא כמורה חיילת במה"ד של"ח לטרון. מאמינה מאוד בחינוך דרך הרגליים, דרך עשייה וחוויה ובעיקר מאמינה במשצים... קרא עוד
המשוב
רציונל: פעילות זו מתאימה למש"צים שממשבים את ההדרכות של הפרחים, ולא לפרחים בעצמם
קישור למידע רשמי: ספר המשצים של של"ח
להורדת הפעילות בקובץ pdf - לחצו
מטרות:
- המש"בים יבחנו האם משובים שניתנו להם השפיעו עליהם, לימדו אותם
- המש"בים יכירו במשוב ככלי לימודי חשוב בהכשרה
- המש"בים ידונו ויתנסו בסיטואציות הקשורות למתן משוב וילמדו מהן
- המש"בים יבינו כיצד לתת משוב אפקטיבי
זמן הפעילות: 45 דקות
כרטיסיות
נספח 2-מישוב הדרכות
ניהול משוב:
היזון חוזר, משמעו, היזון ליכולות של המדריך המתרגל.
המתרגל ביצע הדרכה ויצא בהרגשה מסוימת, תפקידנו לשקף לו כיצד הייתה הדרכה זו, מה קיבלנו כמודרכים, ואיך נראית הדרך בה שימש כמדריך.
נתייחס לטיב ההפעלות, עמידתו מול הקבוצה, בנוסף נעמוד על הפער איך מרגיש המדריך בסוף ההדרכה, לבין הרגשת הקבוצה.
את המשוב יש לערוך כשיחה בה הפש"צ יסביר ישקף את הדרכתו שלו לפי השאלות המנחות הבאות:
- איך הרגשת בהדרכה?
- מה הציון שהיית מעניק לעצמך ומדוע?
- מה היו מטרות ההדרכה? האם השגת אותם?
- תוך כדי השיחה יש להתייחס לתחומים שמושבו- על פי הטבלה תוך דגש על שימור, שיפור, שימור
משוב ככלי למדריך - פתק כיס.
פוסטים דומים
המשוב ככלי לימודי:
- משוב היינו כלי לימודי של כל הקבוצה.
- יש לשתף את כל חברי הקבוצה ברעיון ובהיגיון של המשוב.
- רצוי, בזמן המשוב, לגעת בנקודות הרגישות מיד בהתחלה.
- על מנת שמשוב יהיה יעיל, יש לומר אותו תמיד מהזווית החיובית ולא השלילית.
כללים למתן משוב יעיל:
1.משוב יעיל יכול להינתן רק אם קיים אמון הדדי בין הנותן למקבל. אמון נוצר באווירה של הקשבה פעילה, קבלה, סובלנות וכיבוד הזולת.
2 .על המשוב להינתן ישירות ובלב חם ותומך. המשוב בא לשמש את צרכי הפרט המקבל את המשוב ולכן יש להתחשב בכך. משוב הבא "לחסל חשבונות" ,להתנשא, אינו משוב בונה.
3 .משוב בונה הוא משוב תיאורי ולא הערכתי. יש לתאר את ההתנהגות ועובדות ולא להטיף מוסר, לא להתייחס למאפיינים אישיים. רצוי להרבות בדוגמאות קונקרטיות.
4 .על המשוב להיות מכוון רק להתנהגות האדם הניתנת לשינוי, שמקבל המשוב יכול לשפר ולתקן. אין טעם בלומר "אינך מבין את המשמעות של הנושא" לאדם המוגבל בשכלו.
5 .במתן המשוב יש להתחשב בכמות המידע שהמקבל מסוגל לקלוט ולהתמודד עמה.
6 .במתן משוב בונה יש לבדוק את הבנת המסר ובהירות התקשורת. כדאי לבקש ממקבל המשוב לנסח מחדש את המשוב שקיבל. חשוב שנותן המשוב ישים לבו לתוצאות של מעשהו.
כללים לקבלת משוב:
1 .הקשב למשוב.
2 .אל תנסה לדחות או להתווכח עם נותן המשוב. נסה להבין את המסר לפני שתגיב.
3 .נצל את המשוב כמשאב לצמיחה אישית.
איך לתת משוב אפקטיבי? רונית גולדברג
אחד הכלים המעצימים ביותר העומדים לרשותנו בתקשורת הבין – אישית שלנו הינו המשוב.
המשוב הינו אמצעי אפקטיבי ביותר לעיצוב, שינוי, חיזוק ושיפור התנהגותו של הזולת, ומספק עבור האדם המקבל אותו הזדמנות ללמידה ולהרחבת המודעות העצמית.