שיעור הכנה בכיתות בנושא בישולי שדה

להורד הקובץ המלא - לחצו

הרעיון המרכזי

במסגרת יום ההכנה למסע השנתי המש"צים יעבירו בכיתות שיעור הכנה בנושא בישולי השדה. ביום זה הכיתה מתחלקת לחוליות שיבשלו ביחד ביום ההכנה ואותן חוליות יבשלו את הארוחת ערב הכיתתית בזמן המסע. המטרה של הפעילות היא לאפשר לכיתה התנסות בבישולים טרם היציאה למסע וגיבוש כיתתי במסגרת ההכנות למסע השנתי.

הערה: במערך אין שימוש בכלים חד פעמיים.

שלב 1: משחק פתיחה 10 דק.

המורה תבקש מהתלמידים לעמוד במעגל ותזרוק כדור לאחד התלמידים ותאמר שם של מאכל אהוב עליה. התלמיד יאמר את המאכל שהמורה אמרה ויוסיף מאכל שהוא אוהב. אחכ יזרוק לכיוונו של עוד תלמיד והוא יוסיף עוד מאכל שהוא אוהב. ככה הכדור יעבור בין כלל התלמידים בכיתה וכל אחד ישתף במאכל האהוב עליו.

שלב 2: משחק בחוליות 10 דק'

המורה תחלק את הכיתה ל5 חוליות שיעבדו ביחד גם בשלבי ההכנות למסע וגם במהלך המסע.

המורה תחלק לכל חוליה דף משימות שהם צריכים לבצע- אין צורך לומר לתלמידים שזוהי תחרות.... המורה תספור עד 3 ואז כל החוליות צריכים לבצע ביחד את המשימות. נספח א

בסוף המשימות יגלו התלמידים שאין צורך לבצע את המשימות מכיוון שהסעיף האחרון מבטל את כל המשימות הכתובות בדף. מסקנה? לא למהר לבצע את המשימות.... החוליה צריכה לחלק את המשימות בין כולם ולדייק בכמויות ובכהנה של הארוחה אחרת כל הכיתה תשאר רעבה בארוחת הערב....

שלב 3: עבודה בחוליות 15 דק'

המורה תבקש מכל חוליה להכין תפריט מפורט לכל הכיתה ועליהם להגיש למורה. נספח ב'

חוליה 1: פיתות בטאבון

חוליה 2: סלט ירקות

חוליה 3: שקשוקה

חוליה 4: פסטה ברוטב עגבניות

חוליה 5: קינוח- סלט פירות

חוליה 6: אחראים על האש+ עריכת השולחן ועל התנהלות הכיתה בזמן ההכנה ובמהלך הבישול. יש לשבץ את התלמידים חוליות הנוספות לטובת הבאת המצרכים.

שלב 4: הצגת התפריטים וסיכום 10 דק'

המורה תבקש מכל קבוצה להציג את כמויות האוכל ושלבי ההכנה ותבקש להתייחס לקשיים והפתרונות שכל קבוצה העלתה.

המורה תסכם ותאמר- כדי שכולנו נהנה מארוחה משותפת הכיתה צריכה לשתף פעולה וכל אחד צריך לקחת חלק בהכנת הארוחה. כמובן שבסיום הארוחה יש לשטוף את הכלים הנקיים שקיבלנו בתחילת הארוחה.

דגשים- מצ"ב כמויות פרודוקטים לבדיקה של המורה לפי 35 תלמידים בכיתה- נספח ג'

נספחים

יש לכם תכנים משלכם ואתם רוצים לשתף את קהילת מורי השלח? לחצו כאן

 

מגוון שעורים בסדנאות של"ח | של"ח בחינוך המיוחד | עבודה עם משצים

אלבום התמונות המשותף| צוות המורים

 

מרכז נע"ם הוא מרכז חינוכי המקשר בין מורי של"ח וידיעת הארץ לשיתוף תכנים.

אתר האינטרנט של מרכז נע"ם מאגד בתוכו מערכים ומצגות שמורי השל"ח ליקטו וערכו לטובת שימוש חינוכי בלבד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים ו/או בתכנים המגיעים לידנו. במידה ונפלה טעות תחת ידינו אנא פנו אלינו ולבקש לחדול  מהשימוש באמצעות המייל:noam.team123@gmail.com

שיעור הכנה בכיתות בנושא בישולי שדה

להורד הקובץ המלא - לחצו

הרעיון המרכזי

במסגרת יום ההכנה למסע השנתי המש"צים יעבירו בכיתות שיעור הכנה בנושא בישולי השדה. ביום זה הכיתה מתחלקת לחוליות שיבשלו ביחד ביום ההכנה ואותן חוליות יבשלו את הארוחת ערב הכיתתית בזמן המסע. המטרה של הפעילות היא לאפשר לכיתה התנסות בבישולים טרם היציאה למסע וגיבוש כיתתי במסגרת ההכנות למסע השנתי.

הערה: במערך אין שימוש בכלים חד פעמיים.

שלב 1: משחק פתיחה 10 דק.

המורה תבקש מהתלמידים לעמוד במעגל ותזרוק כדור לאחד התלמידים ותאמר שם של מאכל אהוב עליה. התלמיד יאמר את המאכל שהמורה אמרה ויוסיף מאכל שהוא אוהב. אחכ יזרוק לכיוונו של עוד תלמיד והוא יוסיף עוד מאכל שהוא אוהב. ככה הכדור יעבור בין כלל התלמידים בכיתה וכל אחד ישתף במאכל האהוב עליו.

שלב 2: משחק בחוליות 10 דק'

המורה תחלק את הכיתה ל5 חוליות שיעבדו ביחד גם בשלבי ההכנות למסע וגם במהלך המסע.

המורה תחלק לכל חוליה דף משימות שהם צריכים לבצע- אין צורך לומר לתלמידים שזוהי תחרות.... המורה תספור עד 3 ואז כל החוליות צריכים לבצע ביחד את המשימות. נספח א

בסוף המשימות יגלו התלמידים שאין צורך לבצע את המשימות מכיוון שהסעיף האחרון מבטל את כל המשימות הכתובות בדף. מסקנה? לא למהר לבצע את המשימות.... החוליה צריכה לחלק את המשימות בין כולם ולדייק בכמויות ובכהנה של הארוחה אחרת כל הכיתה תשאר רעבה בארוחת הערב....

שלב 3: עבודה בחוליות 15 דק'

המורה תבקש מכל חוליה להכין תפריט מפורט לכל הכיתה ועליהם להגיש למורה. נספח ב'

חוליה 1: פיתות בטאבון

חוליה 2: סלט ירקות

חוליה 3: שקשוקה

חוליה 4: פסטה ברוטב עגבניות

חוליה 5: קינוח- סלט פירות

חוליה 6: אחראים על האש+ עריכת השולחן ועל התנהלות הכיתה בזמן ההכנה ובמהלך הבישול. יש לשבץ את התלמידים חוליות הנוספות לטובת הבאת המצרכים.

שלב 4: הצגת התפריטים וסיכום 10 דק'

המורה תבקש מכל קבוצה להציג את כמויות האוכל ושלבי ההכנה ותבקש להתייחס לקשיים והפתרונות שכל קבוצה העלתה.

המורה תסכם ותאמר- כדי שכולנו נהנה מארוחה משותפת הכיתה צריכה לשתף פעולה וכל אחד צריך לקחת חלק בהכנת הארוחה. כמובן שבסיום הארוחה יש לשטוף את הכלים הנקיים שקיבלנו בתחילת הארוחה.

דגשים- מצ"ב כמויות פרודוקטים לבדיקה של המורה לפי 35 תלמידים בכיתה- נספח ג'

נספחים

פוסטים דומים

[the_ad id="21494"]

יש לכם תכנים משלכם ואתם רוצים לשתף את קהילת מורי השלח? לחצו כאן

 

מגוון שעורים בסדנאות של"ח | של"ח בחינוך המיוחד | עבודה עם משצים

אלבום התמונות המשותף| צוות המורים

 

מרכז נע"ם הוא מרכז חינוכי המקשר בין מורי של"ח וידיעת הארץ לשיתוף תכנים.

אתר האינטרנט של מרכז נע"ם מאגד בתוכו מערכים ומצגות שמורי השל"ח ליקטו וערכו לטובת שימוש חינוכי בלבד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים ו/או בתכנים המגיעים לידנו. במידה ונפלה טעות תחת ידינו אנא פנו אלינו ולבקש לחדול  מהשימוש באמצעות המייל:noam.team123@gmail.com

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *