סרגל ניווט: דף הבית>> מסעות >> גליל עליון

 

טחנת קמח בעין מצור נחל כזיב

במהלך לימודי תואר שני של מורי השלח הם לומדים את הקורס ימי הביניים בארץ ישראל - סוגיות ואתרים בהנחייתו של דר' עמיחי שוורץ. כל שבוע הציגו כל זוג סטודנטים מטלה. מטרת המטלה היא לקחת את החומר התיאורטי שנלמד בכיתה, ולעבד אותו לטובת ימי שדה עם תלמידים. העיבוד צריך להיות קליל, מעניין ומושך את התלמידים ללמידה. זמן הפעילות כעשר דקות. והפעם- טחנת הקמח בנחל כזיב היא ביטוי לשימוש האדם באנרגיית המים כבר מהתקופה הצלבנית.

מספר דגשים להדרכה:

  • שימוש בטחנת קמח זה הוא חידוש ימי- בייניימי בארץ
  • שימוש בנחל כמקור אנרגיה מתחדשת- ללא פגיעה בנחל ובאיכות המים
  • גרגרי החיטה בארץ ישראל קשים ועיבודם לקמח דורש אנרגיה רבה.
  • הייתה באזור חווה חקלאית צלבנית שבה גידלו גידולים חקלאיים

מהלך ההדרכה:

מחלקים לכל תלמיד מעט גרגרי חיטה ונותנים לו לנסות לטחון את החיטה לקמח באמצעות אבנים. המסקנה היא שזו פעולה מאומצת שדורשת אנרגיה רבה ולכן היה צורך במקור אנרגיה זמין.

בהמשך מציגים את עזר ההדרכה של טחנת הקמח, מציגים את החלקים השונים שלו , מסבירים כיצד פעלה בדגש על מהלך המים. .

 

להורדת הנספח לחצו כאן

 

 

 

יש לכם תכנים משלכם ואתם רוצים לשתף את קהילת מורי השלח? לחצו כאן

 

מגוון שעורים בסדנאות של"ח | של"ח בחינוך המיוחד | עבודה עם משצים

אלבום התמונות המשותף| צוות המורים

 

מרכז נע"ם הוא מרכז חינוכי המקשר בין מורי של"ח וידיעת הארץ לשיתוף תכנים.

אתר האינטרנט של מרכז נע"ם מאגד בתוכו מערכים ומצגות שמורי השל"ח ליקטו וערכו לטובת שימוש חינוכי בלבד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים ו/או בתכנים המגיעים לידנו. במידה ונפלה טעות תחת ידינו אנא פנו אלינו ולבקש לחדול  מהשימוש באמצעות המייל:noam.team123@gmail.com

סרגל ניווט: דף הבית>> מסעות >> גליל עליון

 

טחנת קמח בעין מצור נחל כזיב

במהלך לימודי תואר שני של מורי השלח הם לומדים את הקורס ימי הביניים בארץ ישראל - סוגיות ואתרים בהנחייתו של דר' עמיחי שוורץ. כל שבוע הציגו כל זוג סטודנטים מטלה. מטרת המטלה היא לקחת את החומר התיאורטי שנלמד בכיתה, ולעבד אותו לטובת ימי שדה עם תלמידים. העיבוד צריך להיות קליל, מעניין ומושך את התלמידים ללמידה. זמן הפעילות כעשר דקות. והפעם- טחנת הקמח בנחל כזיב היא ביטוי לשימוש האדם באנרגיית המים כבר מהתקופה הצלבנית.

מספר דגשים להדרכה:

  • שימוש בטחנת קמח זה הוא חידוש ימי- בייניימי בארץ
  • שימוש בנחל כמקור אנרגיה מתחדשת- ללא פגיעה בנחל ובאיכות המים
  • גרגרי החיטה בארץ ישראל קשים ועיבודם לקמח דורש אנרגיה רבה.
  • הייתה באזור חווה חקלאית צלבנית שבה גידלו גידולים חקלאיים

מהלך ההדרכה:

מחלקים לכל תלמיד מעט גרגרי חיטה ונותנים לו לנסות לטחון את החיטה לקמח באמצעות אבנים. המסקנה היא שזו פעולה מאומצת שדורשת אנרגיה רבה ולכן היה צורך במקור אנרגיה זמין.

בהמשך מציגים את עזר ההדרכה של טחנת הקמח, מציגים את החלקים השונים שלו , מסבירים כיצד פעלה בדגש על מהלך המים. .

 

להורדת הנספח לחצו כאן

 

 

 

פוסטים דומים

[the_ad id="21494"]

יש לכם תכנים משלכם ואתם רוצים לשתף את קהילת מורי השלח? לחצו כאן

 

מגוון שעורים בסדנאות של"ח | של"ח בחינוך המיוחד | עבודה עם משצים

אלבום התמונות המשותף| צוות המורים

 

מרכז נע"ם הוא מרכז חינוכי המקשר בין מורי של"ח וידיעת הארץ לשיתוף תכנים.

אתר האינטרנט של מרכז נע"ם מאגד בתוכו מערכים ומצגות שמורי השל"ח ליקטו וערכו לטובת שימוש חינוכי בלבד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים ו/או בתכנים המגיעים לידנו. במידה ונפלה טעות תחת ידינו אנא פנו אלינו ולבקש לחדול  מהשימוש באמצעות המייל:noam.team123@gmail.com

השאר תגובה

אימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *